Hogyan lehet lakni egy autóban? Mert én abban lakok az év egy részében, a másik részében bérelt lakásokban. Mindig máshol. Általában a hegyekben. 

1. Mit?

Azt amire vágysz. Mindig egy Subaru Foresterre vágytam. Amikor a kis Fordom 210 ezer kilométer után már fenntarthatatlanná vált elindultam megkeresni egy használautós haveromat, hogy adjon nekem egy jó kis egyterűt. Ez olyan praktikus megoldás lett volna. Volt összesen két és fél millám. Szétnéztem és ott volt. A Forester. Ráadásul dízel, piszok sok kilométerrel, de hát kellett. Az összerázódás nem volt könnyű. Félek is, hogy mi jön még, de most jól vagyunk együtt, s nyilván ez nem tarthat örökké. 

2. A berendezés, szükséges felszerelések

Az első és legfontosabb, hogy attól, hogy az autóba befér valami, még nem biztos, hogy nélkülözhetetlen. NEM szabad telezsúfolni a kocsit, mert akkor nem marad tered.

laptop, wifi, moleskine, kávé

Nekem van egy nyári és egy téli zsákom, abban vannak a ruháim és mivel csak késő őszig kempingezek, csak a nyári cuccaim vannak velem. Egy azaz 1 darab zsák. Ennyi ruha elegendő kell, hogy legyen, és igen magassarkú szandál is van az első ülés alatt. Szóval minimál felszerelés, ami nem kell két hónapig, arra egyáltalán nincs szükséged. A Foresterben aludni jó. Aludni alapvetően olyan autóban lehet jól, aminek a hátsó tere egy lapos raktérré alakítható, nyilvánvaló, hogy gödrökön, kiálló ülésrészeken nem lehet elfeküdni. 

 

A matrac 

Kell továbbá egy ágy. Mászó létemre nyilvánvaló a 2 in 1 megoldásként funkcionáló úgynevezett crash pad, ami három részre összecsukható matrac, így amikor kiveszem a mászáshoz szolgál, amikor beteszem az alváshoz. A crashpad felülete rücskös, nem kellemes tapintású, vagyis kell rá tenni egy takarót, ami praktikus is, mert mosni is lehet. Kell továbbá egy meleg hálózsák, egy kávéfőző, gázfőző, és egy bicikli tartó. A többi luxus. Mint nekem például a kispárna. 

reggeli kávé

Az iroda 

A munkához egy jó aksival rendelkező laptop, egy mobil-wifi készülék, könyvek, valamint fejlámpa.

Bárhol, bármikor... majdnem 

3. Szálláshely választás

Előnyök: Bárhol, bármikor

Korábban sátorral nyomultam, de drámai életmód javulást okoz egy autó, amiben rendesen lehet aludni. És ha esik, akkor leírhatatlan a különbség. 

Svájból menekültem le októberben egy menedékházból, ahova egy fotós munka miatt mentem: a menedékházról kellett képeket készíteni. A házban összesen 3 vadász volt, köztük a ház tulaja a megrendelő. Először csak kísérgetett mindenfelé, mutogatta a gombákat a ház körül, meg a kis virágokat, hogy  azokat fényképezzem le szépen, gondoltam ok, mégis csak ő tudja mit akar a honlapjára tenni. A pasi azonban egyre közvetlenebb lett és olyan poénokat engedett meg magának, amiket csak udvariasságból nem értettem, amúgy elküldtem volna  a fenébe. Aztán a második nap reggel kiütésekkel ébredtem és éreztem, hogy nem bírom tovább. Mondtam, hogy  a képek már megvannak, én pedig innen most  elmegyek. Összeszedtem a cuccom és nekivágtam az ösvénynek. A völgybe leérve megkerestem a csávó irodáját, átadtam a képeket a titkárnőnek, felvettem  a honort, aláírtam mindent, aztán elindultam Svájcból Olaszországba. Nem számítottam rá, hogy kb. öt órát fogok még autózni, lassan beesteledett és nagyon fáradt lettem. Egy hágóba értem ahol csodás fények voltak, én már tök nyugodt voltam, hogy elmenekültem és úgy döntöttem, hogy akkor itt alszom.

Hálistennek egyedül sem voltam a hegy tetején, mert egy pasi a másik parkolóban egy kisbusszal érkezett, s szemmel láthatóan ő is alvóhelyet keresett. Nufenen Passnak hívják a helyet és káprázatos a kilátás. Reggel  pedig rasta birkák társaságában ébredtem. Kávét főztem, olvastam egy kicsit, aztán elindultam Olaszországba. 

Nem mindenhol, nem mindenkor

Sok, nagyon sok helyen nem  aludhatsz a kocsiban, de én nem ezekre a helyekre járok. Nemzeti Parkokban, városokban értelemszerűen nem lakhatsz autóban. Ezeket a szabályokat be kell tartani, már csak azért is, mert nyilván nem aludnék nyugodtan, ha izgulnom kéne, mikor jön a rendőr. 

Ez a kedvenc helyem aludni, Soca part, Szlovéniában

Hátrányok: veszélyes

Aludni benne nem annyira, mert éjszakára be lehet zárni belülről, és azért soha nem alszom gázos helyeken (na jó egyszer már előfordult). A mászóhelyeken, sziklák környékén, hegyekben vagy megszokott dolog az ilyen szerzet, mint én, vagy pedig tényleg veszélytelen, mert senki nem fog megerőszakolni, kirabolni stb. Vagy legalábbis naív voltam, eddig. A probléma ugyanis az, hogy nincs hova tenned a cuccaidat, azok értelemszerűen az autóban vannak. Namármost nem valószínű, hogy valakinek kell a te fehérneműd, vagy mászóköteled, de azért soha nem lehet tudni. Franciaországban a Verdon kanyonban másztam, s szerencsétlenségemre a komputert a kocsiban hagytam. Mire visszatértünk a “szállásra” az autóablak be vol törve, a komputert és a tartozékait elvitték. Ezt már egy másik posztban elmeséltem, borzalmas volt, két napig bőgtem. OK megtanultam  a leckét, de azért nehéz menedzselnem az életem, ha pl. futni akarok menni, s a nyakamon lóg egy laptop, egy fényképező x darab objektívvel…

4. Pénz is kell

Kétségkívül kevés pénzem van, kevesebb, mint amikor full time munkahelyem volt. DE ez választás kérdése, szezononként dolgozni orrvérzésig, majd hónapokig szabadnak lenni egy másik életforma. Nem jobb, nem rosszabb, más. Az autó kétségkívül olcsóbb, mintha szállodákban kellene élnem, szobákat kivenni, vagy kempinget keresni. 

5. Higiénia

Nyilván nem ugyanaz a fíling, mintha reggel besétálsz a pihe-puha ágyból a fürdőszobádba, de pl. egy  folyóparton vagy a tengerparton aludni azért nem is feltétlenül rosszabb. A mászóvilág elég nyitott, szinte mindenhol akadnak barátok, alkalmi haverok, akik  meghívnak egy zuhanyra vagy ahol kimoshatom a ruháim. A kempingekben sem néznek rád furán, ha csak zuhanyozni térsz be, egy-két eurorért általában megoldható. Itt amúgy mosni is lehet általában. 

Bónusz: A Forester tetőablakos, így éjjel ki lehet nyitni a tetőablakot és bámulni a csillagokat. Aztán elaludni a baglyok huhogására. Ha esik, úgyis felébredsz. 

A szabadság már egy teli tank az üres úton...  Hmm.

A bejegyzés trackback címe:

https://salamandra.blog.hu/api/trackback/id/tr7112567789

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása