5 sherpa hegymászó és egy kínai hegymászócsapat kereste Konyit, aki feltehetően egy jéghasadékba zuhant. Amit jégtörmelék fedett be. A kínaiak szerinte nincs már esély, hogy élve megtalálják. Klein Dávid ma jön le a hegyről. Ő azért nem vett részt a keresésben, mert a karja megsérült, s így kapaszkodni sem tudott volna a beépített kötelekbe. Seregi Tamás az expedíció harmadik tagja is leírja  a történteket: 40 órán át keresték Konyit, de hiába.

"Dear Friends, Fans, Followers, Everybody, I could write a lot about the chronicle about the past 40 hours, but I can not. An avalanche hit my friends while they were descending from the North Col. I lost one friend, Laszlo Varkonyi. He was the grandfather of Hungarian expeditioning, with 35 years of experience from deep sea diving to extreme mountaineering. A great guy, always in a good mood, sharing everything, helping everyone out with his tremendeous experience. One of his last feats was repairing an inverter in basecamp while we were comfortably having lunch. He took the broken inverter to pieces, fixed it and even improved it by designing a make shift water cooling system. All this with whatever he could find at hand in base camp. All this just so that the whole team could have electricity. I'm very deeply schocked, we tried everything to run a rescue operation but so far nobody could find him. After over 40 hours berried in snow and ice our hopes for finding him alive are dying.
I'm sorry for all the social entrepreneurs in the world not to be able to carry their flag where it belongs but I'm sure you understand the situation. I'm hoping perhaps someone would set up a website for all kinds of expeditions (mountaineering, sailing, paragliding, etc.) that could blog and spread the word about all...  the fantastic social entrepreneurs in the world.
 

Just days ago his daughter was having her 18th birthday. We were having fun in Hotel California teasing Konyi how she would celebrate. I can't believe this has happened. Thanks to all of you for your support. I close this blog here in memory of Konyi. Namaste, Tamas"

 Nedeczky Júlia túravezetőnk az Inforadióban beszél Konyiról és arról, hogy milyen egy ilyen keresés és milyen az a terep, ahol a baleset történt. Júlia 2001-ben járt ott. 
 

Még április 26-án sodorta el a lavina a két hegymászót: Konyit és Dávidot. Klein Dávid megsérült és az Előretolt Alaptáborba tért vissza.

Dávid beszámolója:

"Tegnap délben az Északi Nyeregből (7000 m) tartottunk lefelé az Előretolt Alaptáborba (6400 m), amikor félúton, viszonylag könnyű terepen jégomlás történt, ami annyit jelent, hogy a felettünk lévő jégfal leszakadt. Engem is és Konyit is elsodort a jég. Engem a jég ledobott egy jégfalra, át egy peremen, és a függőleges falon lógva álltam meg, a rögzített kötélen. Nem tudtam, Konyival mi történt, ő mögöttem volt. Reméltem, hogy őt elkerülte a lavina.

Engem később felülről, kötél segítségével kiemeltek, ekkor tudtam meg, hogy Konyi eltűnt. Tegnap és ma nagy erőkkel keresték, de nem került elő a teste. Szemtanúk szerint amíg engem sodort a lavina, Konyit 15-20 méterrel mögöttem elkapta, és direktbe rázuhant a jég.

Nekem a jobb karomon van több helyen zúzódás, már itt a hegyen egy mexikói orvos rendbe tette.
Holnapután hajnalban fogok lejönni a hegyről.

Szeretném hangsúlyozni, hogy ezek az első benyomások! Pontos leírást később fogok adni a történtekről."

 A baleset az egyes tábor alatt 7000 méter környékén történt

 

Egy külföldi ügynökség vezetője: Jamie McGuiness beszámolója szerint április 26-án 12 óra 20 perckor az Északi Nyeregből egy jégfal zuhant le, amikor rengeteg mászó volt az úton. Ez éppen a két magyart találta el, Konyi valószínűleg egy hasadékba esett. Rá pedig jég omlott.  A beszámoló itt található angolul. Nedeczky Júlia hegymászó, aki járt már hegyen azt mondta ez valóban lavina-veszélyes hely lehet, lefelé pedig elég meredek, 700 méter körüli letörések vannak. 2001-ben Gárdos Sándor körülbelül ugyanitt szenvedett balesetet. Konyi néhány hete épp az ő emléktábláját tette rendbe.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://salamandra.blog.hu/api/trackback/id/tr661956483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GO!photo · http://microstockphoto.blog.hu/ 2010.04.27. 16:13:31

Ajj, gyerekek, kitartas!!!, csendesen szorkolok Varkonyi Lacinak. Remelem jo hireket hoznak a szelek.

alert 2010.04.27. 18:50:17

:(( megállt bennem az ütő, amikor olvastam valahol a főcímet, "2 hegymászót a Himalájában"...
Várkonyiért nagyon szorítok......!

patakimarti 2010.04.27. 20:32:35

Nem hiszem el :'-( drukkolok és imádkozom érte!

boar 2010.04.28. 20:27:21

Már az sokkal személyesebbé tette a hírt, hogy egy kérdésemre itt válaszolt Konyi. Sajnos van sejtésem róla mennyi az esélye, hogy egy ilyen után épségben előkerül, de remélem csoda történik. Szorítok érte. :(

MaCS_70 2010.04.28. 21:26:35

Nagyon sajnálom...

Kerti Öröm 2010.04.29. 09:23:47

Elnézést a naiv kérdésért, de a hegymászók nem szoktak bips-et (lavina jeladó), netán avalung-ot vagy légzsákos hátizsákot használni?

Ez azért jelentősen növelhetné a lavinabalesetek túlélési esélyeit. (Persze ha itt egy nagy jégtömb esett rá, akkor sajnos valószínűleg ez sem használt volna...)

RustySpoon (törölt) 2010.04.29. 09:48:10

@Kerti Öröm: de igen, szoktak. de ha használtál már ilyet, illetve ismered a lavinák természetét, tudhatod, hogy a legjobbaknak is kb. 20-30 percük van teljesen eltemetve.. utána elfogy a levegő és megfullad a balesetet szenvedett mászó. Ha extrém módon le tudod lassítani a lélegzeted, akkor talán pár perccel több, de maga a pieps csak arra jó, hogy a közelben tartózkodók azonnali kereséssel és haladéktalanul megkezdett mentéssel előássanak. 1-2 óra után már csak a testet keresik.

Ebben az esetben csak azért van értelme még keresni szegény Konyit, mert feltehetően jéghasadékba zuhant és ott maradhatott még levegő.. sajnos az esély minimális..
Nagyon sajnálom őt. :((
2010 nem a magyar hegymászók éve.. :(

Francekellregisztralni 2010.04.29. 11:12:09

Azért imátkozok érte...vannak néha csodak...kell hogy legyenek. :) :((

bebike 2010.04.29. 13:03:43

Ezután a hír után nem találok szavakat. Most hogy abbahagyták a keresést véglegessé vált Konyi nincs többé és örökre a Hegyen marad oly sok mászóval együtt. Az Istennő nem volt kegyes hozzá. Igazából potyognak a könnyeim, bár nem ismertem személyesen, de a hegyek így ismeretlenül is összekötöttek minket ismeretleneket.

szór@k@ténusz 2010.04.29. 13:16:00

Ott lehet,ahol mindíg lenni akart.
A HEGYEN.
Fent.A családját szemléli,meg a barátait,ismerőseit,ismeretlen ismerőseit....

“Megtanultam, hogy mindenki a hegytetőn akar élni, anélkül hogy tudná, hogy a boldogság a meredély megmászásában rejlik.” (Wass Albert)

Makkasz 2010.04.29. 13:21:41

Legyen jobb neki, sajnálom.
Kérdezném, mi a fenéért mentek, mennek emberek ilyen helyekre?
Nem értem.

Salátalányka 2010.04.29. 13:32:18

Nagyon sajnálom. Konyit nem ismerem, csak Dávidot, neki ez az élete....

barakka 2010.04.29. 14:12:42

@Makkasz: mert a hegymászás addiktív,egyfajta drog,aki nem próbálta/szereti,sosem fogja érteni...
Most ott lehet ahová vágyott,a Hegyen...

MaCS_70 2010.04.29. 14:20:35

Remélem, legalább nem szenvedett...
Dávidnak pedig erőt, kitartást és mielőbbi gyógyulást kívánok -- a testi és lelki sebeire egyaránt.

gaanita 2010.04.29. 14:59:40

Nagyon megdöbbentett a hír! Nyugodjon békében! Remélem, hogy létrehoznak majd egy alapítványt, ami emlékét őrzi majd, és öszönti a tehetségeket.
Mindenki számára példaértékű, hogy mennyire segítőkész, önzetlen és alázatos ember volt. Személyesen nem ismertem, de egy személyes ügyből kifolyólag felkerestem telefonon március 27-én. Mivel már úton volt, és ki volt kapcsolva a telefonja, sms-ben válaszolt és teljesen ismeretlenül is próbált segíteni az én "kis ügyemben", ezt írta "Most Delhiben vagyok. Holnap Katmanduban leszek..." Nem törölöm ki ezt az sms-t, amit a nagy út kezdetén írt, és ahová azóta már megérkezett. Lehet hogy túlságosan patetikusnak hangzik, de én így szeretnék rá emlékezni, még ha egy ismeretlen ismerős is vagyok.

wombat16 2010.04.29. 15:03:40

Én ismertem Konyit, tavaly Ő vitt minket a Mount Blanc-ra...tényleg hihetetlen, mert úgy tűnt Őt sosem érheti baj a hegyen. Egy csodálatos hegymászót és egy nagyszerű embert veszítettünk - nyugodjon békében és legőszintébb részvétem a családjának!

generaliz 2010.04.29. 17:58:02

Konyi most boldog! ...de nekünk nagyon hiányozni fog az a mindig derűs, jókedvű, figyelmes, türelmes, segítőkész, nagyszerű EMBER, akinek helye most már mindig üresen fog tátongani a szívemben! Idővel begyógyulnak a sebek, mondják, de a hiánya soha nem szűnik meg! Emlékezzünk rá mosolyogva, meséljünk tanításairól, közös túráinkról élményeinkről és akkor egy kicsit mindig velünk lesz!
Indulása előtti nap is találkoztam Vele, véletlenül: Jó utat, sok sikert kívántam Neki, és kértem vigyázzon magára... Sajnos nem rajta múlott...
Konyi, most is boldog!

RBuhl · http://www.victorinet.hu 2010.04.29. 20:25:07

R.I.P.
részvétem a családnak!

Simonmagnus 2010.04.29. 21:43:11

Őszinte részvétem a családjának! Különleges, tiszta szívű, igaz ember volt. Nyugodjék békében!

Santuzzo 2010.04.29. 23:39:36

Nyugodjék békében!

Szép az, mikor valaki Életét adja az ÉLETÉÉRT.....

hucul77 2010.04.30. 12:26:39

Nagyon megrendített a hír. Bár nem ismertem őt személyesen, tudom, hogy egy tiszta szívű, nagyszerű ember volt.. akinek még nagyon sok dolga lett volna itt a Földön....
Nyugodjék békében!
süti beállítások módosítása